God jul og godt nytt år

Juletregang

Dette semesteret har vi virkelig satt laget i fokus, det lille, det mellomstore og det store laget. Alle på Bogstad, elever, lærere, foresatte, ledere og akslærere spiller en viktig rolle i laget. Det totale bidraget fra alle er med på å sette spor.

Vi har fokusert på at skole skal være gøy og lærerikt, med høye krav og forventninger. Det har vært fokus på lek, kreativitet og skaperglede. Vi har gjennom de tre periodene:  Lagskole, baseskole og techskole virkelig jobbet og dratt i samme retning. Målet er at vi skal være i front. Kvalitet er ikke tilfeldig og det vi gjør her på Bogstad, gjør vi med et klart mål og en klar retning.

Vi gleder oss til ferie og vi gleder oss til å komme i gang igjen i det nye året. Etter jul skal vi i gang med perioden kunnskapsskole, under fanen «Nytt år - nye muligheter». Det er bare å lade opp, for vi har tenkt til å trøkke på, både faglig og sosialt.

Vi vil benytte anledningen til å takke alle foresatte for et godt samarbeid. En ekstra takk til et dyktig og driftig FAU og driftsstyre. Det er sammen vi får det til!

Jeg opplever at når vi møtes på vei til skolen, på juleavslutning, på Røa eller på skøytebanen er det av foresatte med varme, som smiler, som er glade i Bogstad skole, og som heier på oss. Det er betydningsfullt. Det kan ikke sies for ofte at vi ønsker at dere snakker til oss og ikke om oss. Fortell oss hva vi får til og hva vi bør bli bedre på. Det tåler vi. Alt kan sies hvis det sies i beste menig eller at vi skal få det til. Det gjelder våre elever også. Det vi vet, kan vi gjøre noe med.

Allerede 14. januar vil vi invitere alle foresatte til temakveld med overskriften "Hvordan forstå barna våre bedre?", i regi av helsesykepleier i bydelen. Vi håper mange vil delta og bidra slik at vi sammen kan skape større forståelse.

Vi ønsker dere alle en riktig fin og varm jul. Vi håper dere får tid til å hygge dere og slappe av sammen med familie og venner. Hvor er ikke så viktig -  det viktige er at man er sammen, enten man er få eller mange.

Gjør som elevene gjorde for meg i kirken på onsdag. Jeg ble møtt med "Hei",  fra alle elever. Da jeg var usikker på hvor jeg skulle sitte, svarte elevene: "Du kan sitte med oss!" Det å bli invitert inn er en helt egen og spesiell gave. Mitt juleønske er fortsatt slik det var på onsdag - be noen sitte ved deg- riktig god jul!

Vi minner om inskriving av neste års 1. trinns elever tirsdag 07.01 16.00-18.00.

Foresatte til barn født 2014 møter til innskriving ved nærskolen. Det er hyggelig om barnet følger med. Husk å ta med skjema som er sendt i posten. De som ønsker kan sende skjema til skolen i stedet for å møte opp.

Aks har åpent mandag 23.12, fredag 27.12 og mandag 30.12 for de som har meldt seg på.

Hilsen

Team Bogstad