Informasjon om ny rektor på Sørkedalen skole

Den nye ordningen innebærer et større og bredere fagmiljø for den som er daglig leder og for personalet på Sørkedalen. Sørkedalen skole vil bli knyttet til en skole med bedre muligheter for faglig påfyll og bli mindre sårbar som del av en større organisatorisk enhet. Det er påbegynt et samarbeide for elever på 6. trinn på de to skolene, og dette samarbeidet blir det nå enklere å videreutvikle.

Det blir etter all sannsynlighet ikke store endringer for lærere og elever i den konkrete hverdagen. Hvordan samarbeidet vil utvikle seg, må de to skolene finne ut av sammen.

Det er viktig for Utdanningsetaten å understreke at Sørkedalen skole skal bestå som en egen virksomhet med eget driftsstyre og FAU samt opprettholde dagens samarbeidsfora for ansatte og elever. Vi er klar over at skolen har en helt sentralt plass i nærmiljøet og har ikke til hensikt å rokke ved den posisjonen. Målet med ordningen er å gjøre Sørkedalen skole mer robust.

Ordningen med én felles rektor vil være en 1-årig prøveordning. Forsøket vil bli evaluert og alle berørte parter vil få mulighet til å uttale seg og bli hørt.

Har du spørsmål, kan undertegnede kontaktes på e-post: tone.tenfjord@ude.oslo.kommune.no

Tone Tenfjord

områdedirektør