Velkommen tilbake 5., 6. og 7. trinn!

Velkommen tilbake til Bogstad skole!

Vi har nå jobbet kontinuerlig, siden 1.- 4.trinn startet opp, med veilederen om smittevern fra myndighetene. Den setter klare krav, og dere må forberede elevene på en litt annen skolehverdag enn den de forlot 12. mars. Vi har samarbeidet med tillitsvalgt og verneombud på skolen, samt Driftsstyreleder Mats Bjerkaas og FAU leder Sverre Blandhol om hvordan skolestarten og skoletilbudet skal se ut på Bogstad skole for 5.-7.trinn. Hensynet til smittevern og vårt skolebygg begrenser antall elever vi kan ha på skolen samtidig. 5.-7.trinn sin uke er derfor satt sammen av to dager på skolen, en uteskoledag og to hjemmeskoledager.

Noen av våre elever tilhører risikogrupper. De fleste av elevene kan følge vårt skoletilbud. Dersom det ikke er mulig å følge skoletilbudet, vil vi legge til rette for fortsatt hjemmeundervisning. Da trenger vi en legeuttalelse slik at vi kan tilrettelegge best mulig.

Fravær for andre elever skal meldes til kontaktlærer, dette er svært viktig da vi har mye logistikk rundt bemanning og gruppeinndeling. Vi minner om at syke elever må holdes hjemme.

Skole vil se slik ut for våre elever på 7. trinn:

Mandag: Undervisning kl.09.15 – 13.15 Hjemmeskole 13.45-14.30

Tirsdag: Hjemmeskole kl.09.00-13.30

Onsdag: Uteskole kl.09.15 – 13.15

Torsdag: Undervisning kl.09.15 – 13.15 Hjemmeskole 13.45-14.30

Fredag: Hjemmeskole kl.09.00 – 13.30

Skole vil se slik ut for våre elever på 6. trinn:

Mandag: Hjemmeskole kl.09.00-13.30

Tirsdag: Undervisning kl.09.15 – 13.15 Hjemmeskole 13.45-14.30

Onsdag: Hjemmeskole kl.09.00-13.30

Torsdag: Uteskole kl.09.15 – 13.15

Fredag: Undervisning kl.09.15 – 13.15 Hjemmeskole 13.45-14.30

Skole vil se slik ut for våre elever på 5. trinn:

Mandag: Hjemmeskole kl.09.00-13.30

Tirsdag: Undervisning kl.09.15 – 13.15 Hjemmeskole 13.45-14.30

Onsdag: Undervisning kl.09.15 – 13.15 Hjemmeskole 13.45-14.30

Torsdag: Hjemmeskole kl.09.00-13.30

Fredag: Uteskole kl.09.15 – 13.30

For å ivareta alle krav til smittevern tar vi nå hele skolen i bruk, dette betyr:

• 7. trinn skal på mandager og torsdager være i gymsalen og i storstua, ha oppstillingsplass ved inngang A (ved amfi) og friminutt i nedre skolegård.
  • 6.trinn skal på tirsdager og fredager være i gymsalen og i storstua, ha oppstillingsplass ved inngang A (ved amfi) og friminutt i nedre skolegård.
  • 5. trinn skal på tirsdager være på D-basen, ha oppstillingsplass ved inngang C og friminutt i øvre skolegård.
  • 5.trinn skal på onsdager være gymsalen og i storstua, ha oppstillingsplass ved inngang A (ved amfi) og friminutt i nedre skolegård.

Vi merker oppstillingsplassene i skolegården tydelig med fargekoder. På grunn av smittevernet skal elever kun benytte de områdene de blir satt opp på. Dere vil få utfyllende praktisk informasjon fra kontaktlærer.

Gruppestørrelse skal være på ca.20 elever og derfor beholder vi A, B, C gruppene på 6. og 7. trinn og deler 5.trinn i tre grupper. Siden vi er en baseskole, er vi vant til tredeling, så dette er ikke nytt for oss. Vi setter sammen grupper ut fra vår kjennskap til elevene og det er ikke muligheter for ønsker. Hver gruppe vil ha faste rom og pulter med 1 meters avstand. Garderobene skal ikke benyttes, så elevene skal ha sin sekk og jakke på sin stol.

Vi er heldige som har så stort uteareal. Vi deler opp skolegården i separate lekeområder og vil ha friminutt på ulike tidspunkter. Vi følger også rådene om smittevern når vi er ute.

Eleven skal ha med seg:

Sekk, pennal, iPad, egen bok til stillelesing hjemmefra, matpakke, drikkeflaske. Hvis skiftetøy er nødvendig, skal det være med i sekken frem og tilbake til skolen.

Forberedelser hjemme:

• Øve på å vaske hender.
  • Når skolen åpner er det strengere krav til hygiene enn tidligere. Elevene skal vaske hender når de kommer, før og etter mat, etter toalettbesøk og når de kommer inn etter å ha vært ute. Tusen takk for at dere øver på det!
  • Øve på å holde avstand.
  • Snakk med elevene om at vi må holde avstand selv om vi er glad for å se hverandre igjen. Fortell også at de vil bli plassert på egen pult med god avstand til medelevene.
  • Bruk ditt eget utstyr, la leker ligge hjemme

Det er også et mål at elevene i så liten grad som mulig, tar på de samme tingene. Derfor skal alle ha med pennal med blyant, viskelær, farger og liten saks.

Dere vil få oppdateringer fra oss, om det er noen endringer eller supplerende informasjon. Vi bruker erfaringene fra den første uka til å gjøre justeringer underveis.

Mandag 11.mai vil lærerne på 5. og 6.trinn jobbe med å tilrettelegge for 5. og 6.trinn. Elevene vil få sine oppgaver til denne dagen på hjemmeskolen, men det blir ingen oppfølging fra lærer.

Tusen takk for at vi hjelper hverandre slik at vi så snart som mulig kan komme tilbake til vanlig skole. Innsatsen så langt har hjulpet, så nå må vi bare stå løpet ut sammen.

Hilsen Karoline og beredskapsgruppen