Vi gleder oss til skolestart!

Første skoledag i 2018

Da nærmer det seg 1.skoledag for alle våre flotte elever. Aktivitetskolen har vært i gang i tre uker allerede,  og vi kan melde om god stemning, læringstøttende aktiviteter og mye lek.

Lærerstaben har nå hatt planleggingsdager hele denne uken, og vi har jobbet godt med mål, retning og fokuset på undervisning, læring og relasjon. Dette forankret vi videre på vår felles plandag  med aks i dag, fredag. Dette er viktig for vi vet at overganger er krevende for små og store. Våre elever skal møte skolen sin, på best mulig måte, etter et langt opphold.

Bogstad skole jobber gjennom året i temaperioder. Vi starter med perioden «Hal i og dra». Dette er under fanen «Lagskole» og vi skal jobbe med hva det vil si å være en del av det store Bogstadlaget. Fokus vil være på samarbeid. Vi vil også i perioden markere at Kaptein Sabeltann har 30 års jubileum.

På føste skoledag er programmet som følger:

08.15: 7.trinn har oppmøte i Øvre skolegård og avreise til leirskolen er ca.9.00. Bogstad og Sørkedalen skal sammen på leirskole, det er vi veldig fornøyd med. Ta godt i mot elevene fra Sørkedalen.

08.45: Alle elever i 2.-6.trinn møter i amfiet for felles oppstart. De stiller opp på angitt plass sammen med læreren sin.

12.00: Våre nye 1.trinns elever møter i amfi til velkommen til 1. Skoledag.

14.00: Alle elever slutter til vanlig tid, det vil si kl.14.00

I lærerkabalen er det slik at klasse 3a starter opp med Marianne Torød Flakstad (tidligere baseleder på Bogstadaktivitetskole), før nyansatt Eirik Bie tar over 1.oktober. Marianne kjenner elever og skolen veldig godt og vi er veldig glade for at hun har takket ja til oppdraget ved siden av studier.

Leksehjelp vil starte opp etter høstferien for 2.- 7.trinn.

Vi gleder oss til et nytt skoleår sammen med dere og de flotte barna deres. Heia Bogstad!

Karoline og hele team Bogstad