For dere som begynner på AKS før skolestart skoleåret 2024/25

AKS har åpent fra og med torsdag 1. august og frem til skolen begynner  mandag 19. august. I denne perioden har vi heldagsåpent fra kl. 07.30 -17.00. OBS: Torsdag 8.8 og fredag 9.8 har vi felles planleggingsdager på Bogstad, og AKS er derfor stengt.

Oppstartsdager på AKS

For å sikre en trygg og forutsigbar begynnelse har vi to oppstartsdager: Torsdag 1.8, mandag 5.8, mandag 12.8 og onsdag 14.8. På disse dagene begynner vi kl. 09.00 med velkomst i skolegården før eleven går inn. De foresatte som ikke har det travelt kan bli med på et informasjonsmøte om AKS.

Det er helt i orden å begynne utenom oppstartsdagene, vi skal ta godt i mot dere. Kontakt oss på e-post kim.brantenberg@osloskolen.no dersom dere ønsker en annen dato å begynne på AKS.

Hva bør man ha med på AKS

• To matpakker pr dag
  • Ekstra skift
  • Innesko
  • Regntøy (kan godt henge fast i garderoben)
  • Når det er sol og fint vær, badetøy og håndle (vi tar gjerne frem vannspreder i skolegården)

Mat og AKS

Vi serverer ikke mat på AKS, så ha med to matpakker når vi har heldagsåpent. Måltidene er omtrent kl. 11.00 og kl. 14.00.

På Bogstad er vi opptatt av mat og ønsker at eleven skal bli vant til å lage mat. Vi tilbyr jevnlig matlaging, også for elever på 1. trinn.

Gratis Kjernetid og fakturering

Alle elever i første klasse får gratis deltidsplass (også kalt kjernetid) i AKS. På Bogstad er deltidsplass definert til AKS tre dager i uka. De som trenger mer tid på AKS søker om Heltidsplass med gratis kjernetid. Da betaler man bare for differansen mellom heltid og deltidsplass. Oslo Kommune spanderer deltidsplassen.

Deter Utdanningsetaten som fakturerer oppholdsbetalingen. Det er forskuddsbetaling, så fakturaen for august forfaller 1. august. Faktura sendes ut i midten av måneden før forfall.

Alle foresatte som takket ja til AKS-plassen før 20. juni skal ha fått faktura for august måned. De som søkte om plass etter 20. juni eller takket ja til AKS-plassen etter 20. juni må vi øverføre beløpet for august til fakturaen for september

Skoleportalen og appen "Skolemelding"

Ingen nye foresatte har tilgang til dette før deres opplysninger går inn i systemet. Alt skal, etter planen, være klart midten av august. Da kan dere ta i bruk både skoleportalen, og laste ned og registrere dere i "Skolemelding", så dere får viktig info fra skole og AKS, samt kan nå oss lett.

Planer og informasjon om AKS

Vi lager ukeplaner som publiseres på nettsidene våre. De legges også ut i appen Showbie, men foresatte må vente til skolestart for å få til gang til  Showbie.

Lenke til nettsiden der ukeplanene våre legges ut