Dans på AKS 2023-24

logoen til Bogstad Iskremfabrikk på orange og gul bakgrunn

Kort om dans på Bogstad

Vi tilbyr elevene på 1. til 7. trinn et dansetilbud av høy kvalitet i AKS-tiden. Vår instruktør, Sofie, er utdannet danser og dansepedagog, med lang erfaring som danseinstruktør for barn. Tilbudet er for alle på AKS som vil danse, og man trenger ingen tidligere danseerfaring for å være med.
I år tilbyr vi dansemix til 1. trinn og jazzdans og kreativ dans fra 3. trinn og oppover.

De forskjellige dansestilene

Dansemix er lekbasert læring i dans hvor vi er innom ulike dansestiler. Elevene får en fin introduksjon til dans ved å prøve seg på enkle trinn innenfor stiler som ballett, jazz og hip hop. Vi skal gjøre danseleker som utfordrer kreativiteten, og vi skal være innom yoga og dynamisk strekk.

Jazz er en dansestil med mye energi og rytme. I disse timene arbeider vi med teknikk, smidighet, koordinasjon og musikalitet. Vi starter med en grundig oppvarming, og lærer deretter trinn og ulike sekvenser. Mot slutten av timen arbeider vi med en lengre koreografi. Her møter elevene et mangfold av inspirerende musikksjangre og stiler hvor vi jobber med innlevelse og uttrykk.

Kreativ dans: I denne timen jobber vi prosjektbasert hvor elevene får være medskapende. Vi kommer til å gjøre kreative danseleker, rolleleker fra teater og danseimprovisasjon. Elevene kommer også til å få lage sine egne koreografier og vise frem til hverandre.

Dette er ukeplanen for dansetilbudet frem mot jul:

• 1. trinn: Dansemix (onsdag)
  • 2. trinn: Jazzdans (onsdag)
  • 3. - 7. trinn: Jazzdans (fredag)
  • 3. - 7. trinn: Kreativ dans (fredag)

Påmelding:

Bruk denne lenken for å melde på: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdx9GNNC57LQLpSiQ8Vf7hLIE3yppjIdtQBDaDYEtX_NDp3Rw/viewform

Påmeldingen er åpent ut uke 39, før høstferien.