Alpintskolen 2024

Kurstid

Torsdag fra 11. januar 2023 kl. 14:30

Buss fra skolen kl. 14:10 tilbake på skolen ca kl. 16:20

Kurset går en gang pr uke i 5 eller 10 uker (det er ikke kurs i vinterferien i uke 8).

Pris 5 uker: alpint/snowboard kr 2 610,-

Pris 10 uker: alpint kr 4 410,-

Heiskort for skimoremedlem trekkes fra under bestilling. Barna må ha eget utstyr.

Kurstilbud

Velg nivå ut i fra barnas forkunnskap i dag:

Alpint Nybegynner: Vi trener på å gli, bremse og svinge. Forkunnskap: Ingen.

Alpint Litt Øvet: Vi trener på balanse og bevegelse og benytter terrenget for å bli sikrere og modigere skikjørere. Forkunnskap: Kan bremse og svinge i grønne løyper, håndterer koppheis alene.

Alpint Viderekommen: Vi jobber med balanse, bevegelse og fartskontroll for mer flyt i skikjøringen, vi benytter hele anlegget. Forkunnskap: Kan svinge kontrollert i røde løyper.

Alpint Ekspert: Et kurs med høyt tempo. Vi jobber med balanse og koordinasjon for å spisse skiteknikken i bratt terreng. Forkunnskap: Kan kjøre med parallelle ski i svarte løyper.

Snowboard fra 2. klasse: Nybegynner/Litt øvet. Vi trener på grunnleggende teknikk som gjør at vi kan stoppe og svinge på en sikker måte. Vi jobber med både tå- og hel-sving for å oppnå flyt i kjøringen. Forkunnskap: Ingen, inndeling etter nivå.

Påmelding og betaling

Påmelding og betaling gjøres innen 20.11 foretas her https://oslo.skischool.shop/

Kurs er avhenging av minimum 12 påmeldte pr kurs. NB! Bookingen

stenger når kurset er fullt.

Friplasser

Friplasser kan gis dersom dere har inntektsregulert oppholdsbetaling. Kontakt oss på Bogstad før dere melder på: Sen e-post til  Kim.brantenberg@osloskolen.no  eller ring på mobil: 412 17 091.

Har dere spørsmål om selve innholdet i alpinskolen, kontakt: aks.bhg@oslovinterpark.no

Last ned PDF med  informasjon fra alpinskolen her: