Førskoledag for nye 1.klassinger

Ti. 5.6.

Storstua

Kjære nye Bogstad-elev

På førskoledagen får du møte mange av de andre elevene som du vil gå sammen med på Bogstad skole. Du vil også få en fadder. Det er en elev som nå går på 4. trinn og som vil passe litt ekstra på at skolestarten din blir trygg og god til høsten. Vi skal tegne og synge litt, og du skal bli litt kjent med den skolen du skal gå på i mange år fremover. Det er fint om du kan ta med deg en matpakke og noe å drikke, så kan vi spise formiddagsmat sammen før førskoledagen er over.

Vi gleder oss til å bli kjent med deg!

Bogstad,09.04.2018

Med skolehilsen fra

rektor Karoline Hoel Balstad,

assisterende rektor Gry Stubberud,

undervisningsinspektør Cato Helgesen,

aks-leder Kim Brantenberg,

sosiallærer Anette Aurdal-Weiberg

og alle de andre voksne på Bogstad skole

Informasjon til foreldre og foresatte:

• Førskolebarna møter i skolens Storstue i 1. etasje sammen med foreldrene. Her vil de møte dagens førstetrinnselever og fadderne sine. Etter opprop og presentasjon av faddere går barna til basen sin.
  • Foreldrene deltar på foreldremøte i Storstua mens barna er inne på basen
  • Elevene skal både være ute og inne, så alle må ha med tøy til å være ute i.
  • Vi ber også om at alle elever har med seg en liten sekk med matpakke og noe å drikke.
  • Det er ikke nødvendig at elevene har med skrivesaker, da dette vil bli utdelt på skolen.
  • Barna hentes av foreldrene i skolens Storstue kl. 11.30.

Opptaket til Aktivitetsskolen (AKS) på Bogstad

På Bogstad har vi plass til alle elever som vil være på AKS, men for å få plass må man søke om plassen. Dere søker via Oslo Kommunes skjemaportal, helst før 1.juni.

Oppholdsbetalingen til AKS gjøres på forskudd og fakturaen for august sendes ut i juni, men med forfall 1.august. Derfor vil de som søker og leverer svarslippen til oss etter 10. juni få augustfakturaen overført til regningen for september.

På førskoledagen vil AKS-tilbudet her ved Bogstad bli presentert, blant annet om våre oppstartsdager på mandager og onsdager i tiden før skolestart. Vi deler også ut et informasjonsskriv om AKS. Det blir anledning til å stille spørsmål til AKS-leder Kim Brantenberg i forbindelse med førskoledagen. Dere er hjertelig velkomne til å kontakte oss på e-post eller telefon:

kim.brantenberg@ude.oslo.kommune.no

Telefon 23 25 49 05, mobiltelefon 412 17 091