Tenketank-festivalen 2021

Team Bogstad og Tenketank-festivalen

Kjære alle foresatte på Bogstad!

Da er vi kommet godt i gang med den siste perioden for dette skoleåret. Vi jobber under fanen bærekraftig skole og alle baser har sådd frø som spirer til Bogstadhagen. I denne perioden er skolen omdøpt til «Bogstad Tenketank». Vi skal i løpet av de neste ukene rette fokus mot ideer for fremtiden, prosessorientert skriving og markere verdens miljødag.

Elevrådet har bestemt følgende fem regler vi trener på, med utgangspunkt i den sosiale dimensjonen «Selvhevdelse»:

• Jeg forstår at man kan være uenig og at det er greit.
  • Jeg kan be om hjelp når jeg har det vanskelig.
  • Jeg sier i fra når jeg opplever noe dumt.
  • Jeg kan spørre om å få være med i leken og ikke vente til noen spør meg.
  • Jeg kan sette ord på det jeg føler og fortelle hvordan jeg har det.

I dag har vi markert Verdens bokdag ved å arrangere «Tenketank Festivalen 2021»!. Alle elevene har møtt en forteller som har formidlet en historie, de har danset sammen med koreografen Patric som lager den nye Bogstad-dansen. Det har vært skrivestasjon der elevene har får hver sin nye skrivebok «Mine tekster - Bogstad Tenketank» og i god festivalånd har det vært vimpler, musikk, grill og god servering.

På Bogstad vi jobber kontinuerlig med godt smittevern og organisering. Det er per i dag ikke meldt om noen smittetilfeller på Bogstad. Vi holder fotsatt koken på rødt nivå. I løpet av neste uke vil det komme føringer for videre drift.

Vi takker alle som har svart på Foreldreundersøkelsen og håper enda flere foresatte tar seg tid til å svare- jo flere svar jo bedre mulighet til å evaluere og justere oss.

Riktig god helg i sol og vind - heia Bogstad!

Hilsen Karoline og hele Team Bogstad