Bærekraft og utvikling!

Bilder av plabnkter fra Bogstadhagen, elevarbeider fra redesign og foredrag om ull. Alt handler om bærekraft på Bogstad frem til sommeren.

I skoleårets siste temaperiode er bærekraft overskriften og vi har nå etablert oss som "Bogstadsson Fabrikk!" (Noen husker kanskje fortsatt TV-serien...) Frem til sommerferien skal gjenbruk og bærekraft være ledetråden. Vi har hatt fordrag om ull som et bærekraftig og suverent godt stoff i klær. I Bogstadhagen har AKS allerede sådd tomat, chili og flere sorter krydder. Snart spirer det "popscorn-gress" inne på alle basene I Kunst og håndverksundervisningen og på AKS har flere elever har begynt med redesign av tekstiler.

Team Bogstad har lansert sin egen Instagram-konto. Vi ønsker å fortelle historien om en skole i kontinuerlig utvikling, der kreativitet, produksjon, motivasjon, sosial mobilitet, relevans, synlig læring og lek står sentralt. Kontoen vil bli en slags minnebok, der vi dokumenterer periodene og arbeidet på skolen. Målgruppen for kontoen er foresatte, kolleger i inn- og utland, skoleeier og studenter.

Vi forteller historien fra 2019, med nye oppdateringer hver dag frem til sommerferien

Følg oss på Team Bogstad Klikk her!