Bogstadssons fabrikk klar for ferie

Sommerfest med langbord for alle 370 elever i skolegården, som er pyntet med fargerike vimpler.

Vi ser på Bogstad som et sentrum for felleskap og utvikling av kollektive ferdigheter. Dette rammer vi inn i vår tema- og periodeplan. Vi avslørte på onsdagens Release Party, et selskap i skolegården for alle 370 elever, at vi i august skal markere at det er 100 år siden ostehøvelen ble oppfunnet og vi skal bli Bogstad Oppfinnerfabrikk. Dette skapte stor jubel hos små og store.

Vi ser tilbake på et år der vi har hatt stødig retning mot målet om høy kvalitet i undervisning og læring og helhet og sammenheng i skole og Aks. Vi har arbeidet med å justere og evaluere egen undervisning og enkeltelevens progresjon gjennom hele skoleåret. Året har vært fyllt med: Isfabrikk, Bogemon, BIF med OL-seremoni, Bogstad Studios med talentshow, Bogstad Arkeologiske institutt, Bogstadsons Fabrikk, «Den levende skogen» på 3. og 4.trinn, «Charlie og sjokoladefabrikken» på 6. trinn, magisk jultregang med 370 lysende fakler, sommerdans i regnbuens farger og 7. trinns fantastiske avslutningsrevy. Som dere forstår - absolutt ikke kjedelig.

For tilbakeblikk og minner klikk her

Vi har laget gode og spennende planer for det neste skoleåret og vi er veldig stolte av å ha et så sterkt lag på skole og Aks. Dette kommer ikke av seg selv. Vi er i kontinuerlig utvikling og utfordrer og utforsker oss selv. Vi har hatt mange skolebesøk dette skoleåret fra skoler i Oslo, Lørenskog, Trondheim og Favrskov kommune i Danmark. I tillegg har vi hatt besøk av Skjermbruksutvalget, rektorene i skolegruppe 5 og IKT-avdelinger fra Gøteborg, Stockholm og København. Dette gir oss godt innblikk i og tilbakemeldinger på egen praksis, og stolthet over å være Team Bogstad.

Tusen takk til alle for heiing og tilbakemeldinger gjennom året og for godt samarbeid i store og små saker - det gir driv og pågangsmot.

Aks er heldagsåpent til og med 28. juni og har oppstart 1.august.

Første skoledag etter ferien er mandag 19.august.

Vi heier på Sommerles. Sommerles.no er en nasjonal, digital sommerlesekampanje for alle barn i 1. – 7. klasse i regi av bibliotekene. Bil med alle sammen.

Riktig god sommer til alle!

Hilsen Karoline og hele Team Bogstad