Kunnskapsministeren på oppfinnerfabrikken!

Fem bilder med elever og ansatte sammen med kunnskapsministeren

Ministeren ble møtt i skolegården av Sigrid og Hjørdis på 6. trinn, som fortalte at det aller beste på skolen er at alle bryr seg om hverandre. De fortalte at lærene lager spennende undervisning med utgangspunkt i tema og periodeplanen, om drama på timeplanen og at ledelsen lager gøyale feiringer for hele skolen.

Kunnskapsministeren kom på besøk til Bogstad etter invitasjon fra lærere. Lærerne ønsket å vise ministeren hvordan vi jobber med undervisning og læring på Bogstad.
Hun fikk besøke 1 Tellus som lærte bokstaven K ved å spore den på ark, skrive k-ord i Skoleskrift (med lydstøtte) og ta bilder av k-ord. Det var veldig stas å ta bilde med en ekte Kunnskapsminister! Faktisk så kom DonKey Kong også.

På tredje trinn fikk hun se hvordan de samarbeidet om å lage en fotofortelling om en oppfinnerfabrikk. De skrev, tok bilder av Legofigurene som jobber på fabrikken og satte det sammen til en fotofortelling.

Lærerne fortalte ministeren om hvordan vi jobber med temaperiodenene på hele skolen. De la vekt på hvordan vi jobber i profesjonsfelleskapet med motivasjon, produksjon, kreativitet, sosial mobilitet, relevans og lek for elevene. De fortalte at de ønska at skjermdebatten skal handle om bedre bruk av skjerm, heller enn mindre bruk av skjerm. Kvalitet i undervisning og læring er det avgjørende. De fikk også sagt fra om at de heller ønsker å jobbe med ekte bøker, enn utfyllingslærebøker.

Team Bogstad fikk vist mye på kort tid, og syns det var et veldig hyggelig besøk. Tusen takk for besøket!