Dans på AKS 2024-25

Fagerik plakat med teksten "Bogstad oppfinnerfabrikk"

Kort om dans på Bogstad

Vi tilbyr elevene på 1. til 4. trinn et dansetilbud av høy kvalitet i AKS-tiden. Vår instruktør, Sofie er utdannet danser og dansepedagog og har lang erfaring som danseinstruktør for barn. Tilbudet er for alle på AKS som vil danse, og man trenger ingen tidligere danseerfaring for å være med.
I år tilbyr vi dansemix til 1. trinn og jazzdans og kreativ dans fra 3. trinn og oppover.

I år blir det dans på fredager i Storstua. Denne dagen kan det være lurt å ha på seg klær som det er lett å bevege seg i (ikke dongeribukse), eller ha med seg skift. På slutten av året har vi en danseforestilling for alle på AKS hvor også familie og venner kan komme å se på.

Dans for 1. trinn

På 1. trinn blir elevene introdusert på for en rekke dansesjangre som klassisk ballett, jazzdans, moderne og hip hop. Elevene får en fin introduksjon til dans ved å prøve seg på enkle trinn innenfor stiler som ballett, jazz og hip hop. Vi skal gjøre danseleker som utfordrer kreativiteten, og vi skal være innom yoga og dynamisk strekk.

Dans for 2., 3. og 4. trinn

Fra 2. trinn og oppover får elevene selv være med på å bestemme hvilken sjanger vi skal ha i fokus på dansetimene. Uansett hvilken sjanger vi jobber med trener vi på koordinasjon, rytme og musikalitet, kondisjon, smidighet og styrke, og det er alltid et stort fokus på samarbeid, lek og kreativitet.

Dette er ukeplanen for dansetilbudet frem mot jul:

• 1. trinn: Fredag kl. 13.30 - 14.15
  • 2. trinn: Fredag kl. 14.15 - 15.00
  • 3. - 4. trinn: Fredag kl. 15.00 - 16.00

Påmelding:

Bruk denne lenken for å melde på: https://forms.office.com/r/tD9fKL2YXL

Påmeldingen er åpen ut uke 39, før høstferien.